fredag den 30. marts 2012

ABC

Magnus starter i skole til sommer, og jeg ville så frygtelig gerne finde en plakat med alfabetet, til hans værelse.
Men jeg syntes simpelthen ikke jeg kan finde det helt rigtige.
jeg har dog fundet et jeg har forelsket mig lidt i, men det er selvfølgelig på engelsk, så billeder og bogstaver passer ikke 100% sammen oversat til dansk samt æ, ø og å jo ikke rigtig er med.

ih øv altså!!

men jeg overvejer nu lidt, om jeg mon selv skulle sætte mig ned og lave et alfabet, inspireret af dette, som jeg jo syntes er helt fantastisk :)

billedet er fundet her

3 kommentarer:

  1. Nej er han allerede så stor :)

    Du kan evt. finde nogle af de alfabetaer der hører til diverse skolebogssystemer - der er fra serien Fandango, Den første læsning med mere hvor det er lavet til - dog ved jeg ikke om man kan købe det som privatperson?

    SvarSlet
  2. Jeg er ret sikker på Sirlig har lavet (eller i hvert falde linket til)en rigtig fin dansk en..... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine - det vil jeg lige prøve at undersøge

      Louise - Ja men jeg syntes at de ting der er sammen med bogstaverne på Sirlig´s ikke er helt så børnevenlig. selvom den er rigtig fin. Havde hun nu bare lavet den med dyr, så havde jeg også nuppet den ;)

      Slet