fredag den 1. marts 2013

Foråret er kommet


Ih hvor er det skønt med forår det fejre sit komme med et fantastisk vejr.
Det har vi været ude og nyde hele eftermiddagen og vi er nu fyldt op med energi.






I går bagte jeg nogle virkelig lækre gulerodsboller uden opskrift så jeg har prøvet at gengive den så jeg igen kan lave dem for de var virkelig en succes herhjemme :)




Du skal bruge:

6spsk vand
50g gær
2 store revet gulerødder
50-75g solsikkekerner
250g rugemel
550g hvedemel
50g smeltet smør/margarine
3dl mælk
2tsk. Salt

Rør gæren ud i vandet og tilsæt resten.
Ælt til dejen er fin lind, hvis den er for klistret tilsættes mere mel ;)
Lad dejen hæve ca. 30min

Bag dem i 12 min i varm luft ovn ved 200g

1 kommentar:

  1. Mums de ser gode ud de boller! Ser ud til i har nydt forårsvejret :)

    Og fint design du har fået herinde!

    SvarSlet